سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ورزش

ورزش با کودک

    نظر

بدنتان احتیاج به ورزش دارد؟ می خواهید وزن کم کنید و فرزند کوچکی دارید که مراقبت از او این فرصت را به شما نمی دهد؟ کسی هم ندارید تا فرزندتان را پیش او بگذارید و به کلاس ورزش بروید...

این ورزش ها می توانند به شما کمک کنند با فرزندتان ورزش کنید و در عین حال که آمادگی بدن خودتان و فرزندتان را بالا می برید، کاهش وزن پیدا می کنید و به فرزندتان هم کمک می کنید با ورزش دوست شود. دقت کنید تعداد دفعات هر حرکت برای شماست و از کودک تان فقط بخواهید شما را همراهی کند.

1.حرکت ترکیبی

روی سمت چپ بدن تان دراز بکشد و با کمک آرنج قسمت بالایی تنتان را بالا بکشید. مطمئن شوید آرنج تان دقیقا زیر شانه تان قرار گرفته است. پای چپ تان را که زیر پای راست تان قرار گرفته هم از زمین بلند کنید و تمام بدن تان را در راستای دست راست تان که به سمت بالا می رود، کشش دهید. حالا همین حرکت را در حالی که روی سمت راست بدن تان قرار گرفتید، تکرار کنید. تعداد این حرکت را می توانید از 10 بار شروع کنید.

2.حرکت مقاومتی

روی شکم تان دراز بکشید و فرزندتان را مقابل?تان قرار دهید. اگر بالای 5 سال دارد از او بخواهید با شما این کار را انجام دهد. پاهای خود را آنقدر بالا بکشید که در زاویه 90 درجه قرار بگیرند. دست هایتان را زیر چانه درحالت آرامش قرار دهید. این حالت را 20 ثانیه حفظ کنید. در این حالت می توانید برای فرزندتان عددها را با ریتم بخوانید.

3.تقویت پشت بازو

روی زمین بنشینید. پاهایتان را جمع کنید و دست هایتان را مقابل پشت سرتان رو به باسن قرار دهید و خود را بالا بکشید. شانه هایتان را کاملا راست نگه دارید و آرنجتان را رو به بالا بکشید. این حرکت را از تعداد 10 بار شروع کنید.

4.کششی پایین تنه

اگر فرزندتان زیر 2 سال است او را در آغوش تان بگذارید وگرنه مقابل خودتان قرار دهید. با یکدیگر پاها را بیشتر از عرض شانه باز کنید و روی پاهایتان مانند تصویر آرام پایین بیایید، البته تا جایی که زانوها از لبه پاهایتان نگذرد. این حرکت را باید12 مرتبه تکرار کنید.

5.حرکت تیک تاک

دوران بارداری باعث می شود اکثر خانم ها در قسمت پهلو دچار چاقی شوند. با این حرکت ساده که با فرزندتان انجام می دهید، می توانید این قسمت را آب کنید. پاهایتان را به اندازه عرض شانه باز کنید. دست هایتان را روی کمر بگذارید و آرام یک پا را از زمین جدا کنید و تا جایی بالا ببرید که از خط شانه تان بگذرد. وزن تان را روی یک پا متعادل و بعد با پای دیگر این حرکت را تکرار کنید. این حرکت را باید 10 بار برای هر طرف تکرار کنید.

6.تقویت بالاتنه

کنار فرزندتان و رو به دیوار قرار بگیرید. حدود 60 سانتی متر باید از دیوار فاصله داشته باشید تا جایی که برای رسیدن دست ها به دیوار احتیاج به کشش بالاتنه داشته باشید. با جمع و باز کردن آرنج خود را به دیوار نزدیک و دور کنید. این حرکت را از 5 شروع و به عدد 10 برسانید.

7.حرکت دایره

روی شکم تان دراز بکشید. از فرزندتان هم بخواهید مقابل شما دراز بکشد. دست هایتان را باز کنید. حالت یک هواپیما را به خود بگیرید و پاها را از زمین بلند کنید. فاصله گام هایتان از هم نباید بیشتر از باسن باشد. انگشت پا را به سمت بیرون بکشید. برای 10 ثانیه خودتان را در این حالت نگه دارید.

8.حرکت الفبا

روی زمین دراز بکشید. پاها را از زمین جدا کنید و مستقیم بالا بیاورید. پاهایتان و انگشت هایتان را به سمت داخل و بیرون کشش دهید. این کار را با تکرارحروف الفبا تا جایی که می توانید انجام دهید. در این حالت شکم خود را هم سفت کنید. در پایان پاها را آرام پایین بیاورید.

9.درازنشست

می توانید در صورت نداشتن کمردرد و محدودیت های دیگر از کودک?تان بخواهید پاهایتان را بگیرد و درازنشست انجام دهید.