سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ورزش

پاره شده ، آسیب یا پارگی رباط صلیبی قدامی (ACL) است

    نظر

aclپاره شده ، آسیب یا پارگی رباط صلیبی قدامی (ACL) است. ACL ، یکی از چهار رباط اصلی در ایجاد ثبات زانو ، رباط صلیبی خلفی (PCL) ، رباط داخلی (MCL) و رباط جانبی (LCL) بودن آن به دیگران است. ACL متصل به انتهای زانو استخوان ران (استخوان ران) ، در پشت مشترک عبور می کند و از طریق مفصل زانو به جلو از سطح بالایی صاف استخوان تیبیا (استخوان قلم پا).

آن را در سراسر مفصل زانو در یک جهت مورب عبور می کند و با گذشت PCL در جهت مخالف ، به شکل یک شکل متقاطع ، از این رو نام رباط صلیبی است.

نقش رباط صلیبی قدامی است که برای جلوگیری از حرکت رو به جلو از زیر استخوان ران از استخوان تیبیا در نظر گرفته شده است. رباط صلیبی خلفی جلوگیری از حرکت استخوان تیبیا در یک مسیر به عقب است. با هم این دو رباط مهم و حیاتی برای ثبات مفصل زانو ، به خصوص در ورزش های تماسی و کسانی که شامل تغییرات سریع در جهت و چرخاندن و pivoting جنبش است. بنابراین ACL پاره شده دارای پیامدهای جدی برای ثبات و عملکرد مفصل زانو است.

چگونه یک ACL پاره شده رخ می دهد؟

ACL پاره شده یا آسیب ACL ، آسیب نسبتا شایع زانو در میان مردم ورزش است. ACL پاره شده معمولا از طریق یک نیروی پیچش به زانو استفاده شود رخ می دهد در حالی که پا بصورتی پایدار و محکم بر روی زمین یا پس از فرود کاشته است. ACL پاره شده نیز می تواند از یک ضربه مستقیم به زانو در نتیجه ، معمولا در خارج ، و ممکن است در طول یا تکل در فوتبال راگبی رخ می دهد. این آسیب است گاهی اوقات در ترکیب با میانی دیده می شود پارگی منیسک و MCL از آسیب دیدگی ، که سه گانه O"Donohue نامیده است.

صدمات رباط صلیبی قدامی مکرر بیشتر در زنان با زنان بین 2 و 8 بار به از پاره از مردان ، با توجه به این ورزش درگیر و ادبیات بررسی رنج میبرند. دلیل این کار این است که هنوز شناخته شده نیست ، با این حال زمینه های پژوهش حاضر عبارتند از تفاوت های آناتومیک ، اثر استروژن روی ACL ها و تفاوت در تعادل عضلات در مردان و زنان است.

نشانه ACL پاره شده

  • ممکن است شنیدن موسیقی پاپ و یا ترک در زمان آسیب دیدگی وجود دارد

  • احساس بی ثباتی اولیه ، ممکن است بعدا با تورم گسترده پوشانده است.

  • ACL پاره شده بسیار دردناک است ، به ویژه بلافاصله پس از پایداری این آسیب است.

  • تورم زانو ، معمولا فوری و گسترده است ، اما می تواند حداقل تاخیر است.

  • جنبش محدود ، به ویژه ناتوانی را به طور کامل به راست پا

  • حساسیت خفیف گسترده احتمالی

  • نشانه های مثبت در آزمون کشو قدامی و تست Lachman ( ارزیابی را ببینید ).

  • تندرنس در قسمت داخلی مفصل که ممکن است نشان می دهد آسیب غضروف.

درمان پارگی صلیبی قدامی

چه کاری می تواند ورزشکار را انجام دهید ؟

  • بلافاصله پخش و یا رقابت را متوقف کند

  • RICE (استراحت ، یخ ، فشار ، ارتفاع) به زانو بلافاصله درخواست

  • به دنبال مراقبت های پزشکی در اسرع وقت.

چه می توانید حرفه ای انجام دهید؟

  • یک پزشک و یا ورزشی دچار آسیب حرفه ای می تواند مفصل زانو برای تایید یک ACL پاره شده ارزیابی

  • تشخیص هر گونه آسیب های اضافی

  • اگر مطمئن نیستید ، ممکن است از شما برای ارسال اسکن MRI و یا اشعه X -

  • ارجاع برای جراحی ACL در صورت لزوم

  • فراهم می کند که قبل از عمل ، برنامه توانبخشی به منظور تقویت زانو و کاهش تورم در آماده سازی برای جراحی است. این کمک خواهد کرد که در تولید ، بهترین نتایج را بعد از عمل جراحی.

آیا عمل جراحی شامل؟

  • جراحی یا تعمیر و یا بازسازی ACL پاره شده است. با تعمیر ، رباط آسیب دیده موجود بخیه (بخیه) اگر پارگی در وسط است. اگر رباط از استخوان جدا شده (avulsed) و سپس قطعه استخوانی reattached است.

  • بازسازی جراحی ACL پاره شده انجام شده است یا با استفاده از تکنیک extraarticular (در نظر گرفتن یک ساختار است که در خارج از کپسول مفصلی مانند بخشی از تاندون همسترینگ نهفته است ) و یا روش intraarticular (با استفاده از یک ساختار از درون زانو به عنوان بخشی از تاندون پاتلا) که رباط صلیبی قدامی جایگزین.

هنگامی که جراحی مورد نیاز است؟

  • عمل جراحی در اغلب موارد نسبت به زیر اشک های رباط صلیبی قدامی انجام

  • شیوه زندگی ، مشارکت ورزشی ، شغل ، و درجه ای از بی ثباتی زانو و هر گونه جراحت های دیگر مرتبط تصمیم گیری در مورد اینکه آیا به کار بر روی تعدادی از عوامل ، از جمله سن ورزشکاران

  • افراد مسن تر که کمتر فعال و شاید زخمی ACL خود را پس از سقوط به در طی ورزش مخالف خواهد بود بعید است که تحت عمل جراحی

  • فرد جوان تر ، و تندرست که به طور منظم بازی می کند ورزش و خواهد بود به احتمال زیاد به رعایت یک برنامه توانبخشی پیچیده به احتمال بسیار زیاد است عمل جراحی ارائه می شود

چه مدت طول خواهد ورزشکار با ACL پاره شده باشد عمل؟

  • این تا حد زیادی بر جراح شما بستگی دارد و یا فیزیوتراپ رویکرد به توانبخشی. برخی از درمانگران مدافع برنامه توانبخشی شتاب بازگشت ورزشکار به رقابت کامل در عرض 6 ماه ، 9 ماه دوره توانبخشی را ترجیح می دهند.

اطلاعات بیشتر در مورد توانبخشی آسیب زانو ACL می توان بر روی ما مراجعه کنید صفحه قدامی رباط صلیبی توانبخشی .

چه نوع از Brace زانو در دسترس هستند؟

پشتیبانی زانو یا بابست محکم کردن زانو فراهم می کند حمایت و پشتیبانی است. جلوگیری از آسیب آنها را به مفاصل سالم و حمایت از مفاصل ناپایدار.

پرانتز حنجد زانو

حنجد بابست محکم کردن زانو به احتمال زیاد برای ارائه بهترین پشتیبانی برای زانو و شامل تقویت فلزی در دو طرف است که توسط یک لولا در وسط متصل است. برخی از پرانتز زانو استفاده از اختراع سیستم لولا در متوسط ??خود را که به معنی نقطه محور حمایت به عنوان زانو خم (حرکت می کند زیرا نقطه محور زانو به عنوان آن خم) ارائه مناسب بیشتر بطور دنج قرار گرفتن است.
این فراهم می کند پشتیبانی قوی و کاربردی جانبی برای محافظت از رباط های میانی و جانبی و مفصل زانو را به طور کلی. هیچ پشتیبانی می تواند تضمین حفاظت از رباط صلیبی قدامی آن را به عنوان تنها نیاز به چند درجه تاب به آن آسیب برساند.

زانو تثبیت پشتیبانی

تثبیت پشتیبانی از زانو تا به تقویت پانل های جانبی برای ارائه پشتیبانی های اضافی بر حمایت زانو استاندارد -- دوباره کمک به provent استرس وری در رباط های زانو است. تثبیت شده با پشتیبانی از زانو ممکن است چشمه های فولادی قابل انعطاف را به مواد در طرف دوخته شده و یا ممکن است تسمه های الاستیک که بسته بندی کردن اطراف جانبی برای پشتیبانی بیشتری از.

تثبیت پشتیبانی از زانو حمایت کمتر جانبی برای مفصل زانو ، اما اغلب کمتر از یک حمایت کامل زانو حنجد بزرگ .

زانو پشتیبانی از

نگهدارنده گرما neoprene ساده معمولا هر چشمه های اضافی ، باقی می ماند و یا پشتیبانی از. بعضی از آنها کاسه زانو باز و یک سوراخ برای استخوان کشکک به تناسب از طریق. این می تواند باعث کاهش فشار بر زانو یا کاسه زانو. پشتیبانی زانو خالی می بسته خواهد شد و بالشتک های اضافی بیش از پاتلا برای محافظت از ضربه و یا ضربه جزئی و همچنین فشار از زمین در زمانی که دو زانو برای مدت طولانی و یا فرود بر روی زانو برای مثال در والیبال.

این تنها پشتیبانی بسیار متوسط ??و ارائه معمولا برای حفاظت در برابر به مفاصل رخ داده است که آسیب رباط یا خطر کافی نیست.